עיצוב פנים כתחום התמחות

עיצוב פנים - תחום התמחות באדריכלות העוסק בתכנון ובשינוי חללים פנימיים במבנים

עיצוב פנים אינו עוסק בתכנון מבנים שלמים, אלא בתכנון חללים פנימיים לפרטי פרטים. עיצוב פנים מתייחס ראשית לאדם בתוך הסביבה הבנויה, לצרכיו הפיסיים והנפשיים בביתו, במשרד, במקום הבילוי ובכל מבנה או חלל אחר. עיצוב פנים מתחיל בצרכים החברתיים והמשפחתיים הכלליים, כגון: פרטיות, אירוח ועד לצרכים הפיזיים הפשוטים ביותר של האדם, כמו גישה נוחה לארון בגדים בחדר שינה.

ישנה חשיבות רבה לעוסקים בעיצוב פנים, להבין לעומק ובתחומים רבים, כגון: חשמל, אינסטלציה, מיזוג אוויר, תאורה, נגרות, חומרים, שחרור עשן, ריהוט, צבע וכדומה, וליצור תיאום מול בעלי מקצוע שונים בפרויקט. הדרך שבה אנו קולטים את הצבע היא סובייקטיבית. לכן, גם תגובותינו לצבעים משתנות וקשות להגדרה, אפשר לתאר את חווית הצבע, הנוגעת בנושאים אסתטיים, כמו גם סגנוניים ואפנתיים, אך לא תמיד לנתח אותה.

כשבוחרים צבע יש לזכור תמיד שהוא ייראה שונה לצידו של צבע אחר. צבע משרה אווירה, מעביר אנרגיות, מייצג קונספט, ויש לו שפה, אופנה ושילובים מציינים הדרגה וגוונים. עם זאת, הגדרה, הדגשה וניגודים של יום ולילה, הכבדה או מיעוט, חם או קר, נשי או גברי וכדומה. צבע נבחן על פי צבעי הבסיס שלו, החוזק והמינון שלו. יש להתחיל מהשטחים הגדולים ביותר בחלל ולזכור שכמות נכבדה של צבע חזק מעייפת את העין. 

עיצוב פנים כהתמחות

הרושם הראשוני

פסיכולוגים מצאו שהתרשמותנו העיקרית מאדם חדש שאנו פוגשים מתרחשת במהלך תשעים השניות הראשונות של המפגש עמו. מכאן הביטוי ש"אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני".


דבר דומה מתרחש בבית. כאשר אנו נכנסים לראשונה לבית נתרשם במיוחד מן המראה הראשון שיתגלה לעינינו. לכן, חשוב במיוחד שהדבר הראשון שרואים כשנכסים לבית יהיה מראה מלבב.
כאשר תיפתח דלת הכניסה, יתגלה הבית כולו או שייחשף בחלקו . הבית יקבל את פני הבאים בברכה ויזמין אותם להיכנס.

הבית גדול או קטן - זקוק תמיד למקומות אחסנה

ככל שיהיו בבית מקומות אחסנה רבים יותר, כך ייראה מאורגן ומסודר יותר. אפשר, לדוגמה, לנצל את החלל שנוצר מתחת למדרגות לצורך הזה.
יש הבונים חדר שירותים נוסף, ויש המנצלים את המקום למזווה או מחסן קטן לאחסון פריטים שונים.

תכנון מטבח

בשנים האחרונות הדרישה לעיצוב ותכנון מטבח הולכת וגדלה. המגמה היא לכלול אותו באופן הרמוני לחלל המגורים המרכזי והדינמי ביותר בכל בית.
המטבח חייב להיות פונקציונלי, נעים, נוח ואסתטי לביצוע כל הפעולות באופן שוטף .

עיצוב ותכנון מטבח חייב לעמוד בסטנדרטים גבוהים של פונקציונליות ולהתאים באופן מדויק לצרכים של הלקוח המזמין את עבודת העיצוב. עיצוב המטבח חייב להיעשות במקביל לעיצוב הכללי ולאופי הבית. על מנת, להשלים אותו ולא להיראות כנטע זר בתוך סגנון עיצוב שונה ואחר.

כל תהליך עיצוב פנים של מטבח, חייבים להתחשב בפונקציות ובצרכים אותם יש למלא במסגרת המרחב הללו ובכך להעניק ללקוח את המענה האופטימלי. יש להתייחס ולתת מענה לאחסון, לנוחות העבודה ולרצף שלה על פני המשטחים, למכשירי החשמל ולאביזרים וכמובן גם לחשמל, מערכות המים, אינסטלציה, גז, תאורה ואוורור במידה רבה ושווה. 

על מנת, לתת מענה הולם לצורכי הלקוח יש להבין היטב את דרישותיו ולפעול בהתאם לבקשתו ולטעמו האישי. תכנון מוצלח של מטבח הנו אבן היסוד לעיצוב פנים מושלם של החלל המרכזי ביותר בכל בית.

עיצוב פנים מומלץ

בשנים האחרונות תחום אדריכלות פנים הולך ופורח והביקוש למעצבי פנים הולך וגובר.
יצירתיות, תקציב נכון ומקוריות בתוספת מידה רבה של מומחיות ומקצועיות נדרשת למעצב פנים להגשים את חלומכם ולהפוך את המרחב הביתי לנעים, מסוגנן, נוח ושימושי הרבה יותר מזה שהיה.

על מנת, לעצב חלל באופן מדויק לטעמו האישי ולרצונותיו של הלקוח יש לבחון במדויק את הצרכים של הלקוח ואת החזון שהוא רואה בדמיונו את התוצאה הסופית. לאורך כל התהליך יש להתייחס לשיקולי תקציב ומקום, לוח זמנים רצוי, מיקום החלל ומספר הדיירים בו.

שילוב נכון של אסתטיקה ופרקטיקה יוצר את העיצוב הנכון תוך שימוש בידע מקצועי נרחב ושילוב כוחות של אנשי מקצוע מתחומים שונים הידועים כמומלצים ואמינים בתחומם. חשוב להבין כי כל חלל נועד למלא את הייעוד שלו ותפקידו של אדריכל הפנים הוא לגרום לכך לקרות בצורה הטובה, הנוחה והמדויקת ביותר.

לאחר פגישה מעמיקה עם הלקוח והבנת הצרכים שלו, פרוגרמה, נערכת קביעת לוח זמנים לביצוע המשימה. התאמה מוחלטת לצרכים הנה פונקציה של מומחיות ומקצועיות של מעצב הפנים ועיון מעמיק בפרויקטים של מעצבי פנים לבתים, אכן מוכיחים שהם עומדים בהצלחה באתגר והופכים את חלומם של רבים למציאות.

אנשי מקצוע מומלצים בכל תחום שהוא ועל אחת כמה וכמה מתחום אדריכלות הפנים נמדדים על פי רוב בשנות הוותק והניסיון שלהם בתחום. פרויקטים מוצלחים וביצוע עבודות לשביעות רצונם של הלקוחות הנם כרטיס הביקור הטוב ביותר המוכיח את אמינותם ואת עבודתם היעילה.